.

пʼятниця, 9 вересня 2022 р.

Віртуальна книжкова виставка на допомогу вчителю "Інклюзивна освіта"

 

"Від успіху до успіху – в цьому й полягає розумове виховання важкої дитини. Якщо їй щось не вдалося сьогодні, – не оглушуйте її "двійкою". Не поспішайте застосовувати до неї інструкцію про оцінку успішності з усією суворістю. Слабка, квола рослина потребує спеціального догляду"...

Василь Сухомлинський



   Кожна дитина унікальна в своєму розвитку. Підростаючи вона обирає свій життєвий шлях, своє місце в суспільстві. Але є діти з особливими потребами, яким необхідно допомогти відкрити двері в яскравий світ пізнання, вивести їх на дорогу щастя і гармонії. Кожна людина, незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, має право на одержання освіти, якість якої не різниться від якості освіти здорових людей.
   Інклюзивна освіта – гнучка, індивідуалізована система навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах масової загальноосвітньої школи. Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства.
   Шановні друзі! Пропонуємо до вашої уваги книги з інклюзивної освіти.


Актуальні питання корекційної освіти : зб. наук. пр. Вип. 16 : у 2 т. / М-во освіти і науки України, Кам`янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ; гол. ред. М. К. Шеремет. – Кам`янець-Подільський : Панькова А. С., 2020.
Т. 1. – 314 с.
Т. 2. – 330 с.

   У збірнику висвітлюються питання спеціальної освіти, представлено широкий спектр наукових пошуків та практичних доробок вітчизняних та закордонних дослідників. Показані особливості організації та проведення навчально-виховної, корекційно-розвивальної та реабілітаційної роботи з різними віковими групами дітей з особливими освітніми потребами як в умовах закладів дошкільної, шкільної та позашкільної освіти, так і в процесі інклюзивного навчання та сімейного виховання.

 

Актуальні питання корекційної та інклюзивної освіти / за загальною редакцією Бойчука Ю. Д. – Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2020. – 376 с. РЕЖИМ ДОСТУПУ

   Збірник містить наукові праці, які присвячені висвітленню проблеми організації комплексного психолого-педагогічного супроводу інтегрованого та інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Розглянуто широке коло нагальних питань, пов’язаних з організацією інклюзивного освітнього середовища, наданням освітніх та корекційно-розвиткових послуг дітям з порушеннями психофізичного розвитку.

 


Інклюзивна освіта в Україні: шляхи від теорії до практики : реком. бібліогр. покажч. / Харк. нац.пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, наукова бібліотека ; уклад. Л. Г. Айдарова ; відп. ред. О. Г. Коробкіна – Харків : ХНПУ, 2017. – 57 с. 
– РЕЖИМ ДОСТУПУ

   Покажчик складається з 4 розділів, до яких увійшло 575 назв бібліографічних записів, які висвітлюють питання виховання та навчання дітей з особливими потребами.

 

 

Інклюзивний простір: порадник для педагогів та батьків : [навч.-метод. вид.] / [уклад. Логвін Тетяна Володимирівна]. – Чернігів : Десна Поліграф,, 2018. – 188 с. РЕЖИМ ДОСТУПУ

   У навчально-методичному посібнику упорядковано матеріали щодо впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти. Посібник спрямовано на утвердження рівноправного доступу до знань, отримання якісної освіти та поваги сучасного суспільства до кожного. Додаються зразки оформлення шкільної документації, схеми, таблиці у сфері інклюзивної освіти. Матеріали видання узгоджено з чинними нормативними документами українського законодавства та призначені для наукових працівників, аспірантів, викладачів, студентів та учителів загальноосвітніх навчальних закладів.

 

Колупаєва А. А. Навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі : навч.-метод. посіб. / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. – Харків : Ранок, 2019.  – 304 с. РЕЖИМ ДОСТУПУ

   Посібник базується на головних засадах інклюзивної освіти. Видання містить відомості про періодизацію та перспективи навчання дітей з особливими потребами; у посібнику окреслено новітні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами та стратегії успішного впровадження інклюзивної практики. Автори враховують сучасні тенденції в навчанні дітей з особливими потребами в Україні та передовий міжнародний досвід. У навчально-методичному посібнику представлено ефективні технології навчання дітей в інклюзивному класі; методичні рекомендації щодо адаптації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб учнів в інклюзивних умовах закладу загальної середньої освіти; поради, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.

Психолого-педагогічний супровід навчання дітей з інтелектуальними порушеннями  / [О. В. Чеботарьова, Г. О. Блеч, І. В. Гладченко та ін.]. - Харків : Ранок ; Харків : Кенгуру, 2020. - 255 с. - (Інклюзивне навчання).

  У виданні висвітлюються особливості психолого-педагогічного супроводу та корекційно-розвиткової роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями. Розкриваються актуальні питання організаційно-методичного забезпечення, реалізації інноваційних педагогічних технологій та надаються рекомендації щодо впровадження їх у практику.Репрезентуються авторські адаптивні технології навчання дітей з інтелектуальними порушеннями.


Працюємо з особливою дитиною у звичайній школі / Дмитренко К. А., Коновалова М. В., Семиволос О. П. – Київ : Основа, 2020. – 120 с.

   Посібник містить докладний та зрозумілий виклад особливостей упровадження інклюзивної освіти в новій українській школі. Схарактеризовано методи й засоби навчання в інклюзивному класі, наведено ігри та вправи, покликані допомогти «особливому» учневі пристосуватися до навчання у «звичайній» школі, а також поради педагогам щодо поводження з дитиною, яка має особливі потреби через стан свого здоров’я.

 

Колупаєва,А. А. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі  / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. – Київ : Літера, 2019. – 112 с.  – (Інклюзивне навчання).

   Путівник для педагогів та батьків дітей з особливими потребами містить: навчально-методичні матеріали, що висвітлюють особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку (порушенням слуху, зору, церебральним паралічем); методичні рекомендації щодо модифікації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; специфіку роботи з батьками таких школярів і фахівцями; поради стосовно корисних ресурсів, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики

 

Сучасні засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання : навчальний посібник / [А. В. Гета, В. М. Заіка, В. В. Коваленко та ін.] ; за заг. ред. Ю. Г. Носенко. – Полтава : ПУЕТ, 2018. – 261 с.РЕЖИМ ДОСТУПУ

 Сучасні засоби ІКТ (Інформаційно-комунікаційні технології) відкривають широкі перспективи для покращення якості та доступності освіти для осіб з особливими потребами. У посібнику представлено результати досліджень із питань ІКТ підтримки інклюзивного навчання на різних рівнях освіти. Ця колективна праця – одна з перших спроб системати-зувати досвід вітчизняних фахівців у цьому аспекті. Для студентів, аспірантів, докторантів, фахівців, чиє поле діяльності торкається проблем інклюзивного навчання, використання сучасних ІКТ в освіті.

  

Універсальний дизайн в освіті : посібник / під заг. ред. Софій Н. З. – Київ : Плеяди, 2015. – 76 с.

Посібник "Універсальний дизайн в освіті»"розкриває значення принципів універсального дизайну, пов’язуючи їх з ефективними навчальними стратегіями; наводить приклади використання концепції розумного пристосування та допоміжних технологій у роботі з різними дітьми, якімають додаткові потреби в навчанні. Посібник стане корисним ресурсом у роботі з дітьми з особливими потребами для педагогів, батьків, представників інших державних і громадських організацій.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.