"Від успіху до успіху – в цьому й полягає розумове виховання важкої дитини. Якщо їй щось не вдалося сьогодні, – не оглушуйте її "двійкою". Не поспішайте застосовувати до неї інструкцію про оцінку успішності з усією суворістю. Слабка, квола рослина потребує спеціального догляду"...
Василь Сухомлинський
Інклюзивна освіта – гнучка, індивідуалізована система навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах масової загальноосвітньої школи. Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства.
Шановні друзі! Пропонуємо до вашої уваги книги з інклюзивної освіти.
Т. 1. – 314 с.
Т. 2. – 330 с.
У збірнику висвітлюються питання спеціальної освіти, представлено широкий спектр наукових пошуків та практичних доробок вітчизняних та закордонних дослідників. Показані особливості організації та проведення навчально-виховної, корекційно-розвивальної та реабілітаційної роботи з різними віковими групами дітей з особливими освітніми потребами як в умовах закладів дошкільної, шкільної та позашкільної освіти, так і в процесі інклюзивного навчання та сімейного виховання.
Актуальні питання корекційної та інклюзивної освіти / за загальною редакцією Бойчука Ю. Д. – Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2020. – 376 с. – РЕЖИМ ДОСТУПУ
Збірник містить наукові праці, які присвячені висвітленню проблеми організації комплексного психолого-педагогічного супроводу інтегрованого та інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Розглянуто широке коло нагальних питань, пов’язаних з організацією інклюзивного освітнього середовища, наданням освітніх та корекційно-розвиткових послуг дітям з порушеннями психофізичного розвитку.
Інклюзивна освіта в Україні: шляхи від теорії до практики : реком. бібліогр. покажч. / Харк. нац.пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, наукова бібліотека ; уклад. Л. Г. Айдарова ; відп. ред. О. Г. Коробкіна – Харків : ХНПУ, 2017. – 57 с. – РЕЖИМ ДОСТУПУ
Покажчик складається з 4 розділів, до яких увійшло 575 назв бібліографічних записів, які висвітлюють питання виховання та навчання дітей з особливими потребами.
У навчально-методичному посібнику упорядковано матеріали щодо впровадження інклюзивного навчання в закладах освіти. Посібник спрямовано на утвердження рівноправного доступу до знань, отримання якісної освіти та поваги сучасного суспільства до кожного. Додаються зразки оформлення шкільної документації, схеми, таблиці у сфері інклюзивної освіти. Матеріали видання узгоджено з чинними нормативними документами українського законодавства та призначені для наукових працівників, аспірантів, викладачів, студентів та учителів загальноосвітніх навчальних закладів.
Посібник базується на головних засадах інклюзивної освіти. Видання містить відомості про періодизацію та перспективи навчання дітей з особливими потребами; у посібнику окреслено новітні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами та стратегії успішного впровадження інклюзивної практики. Автори враховують сучасні тенденції в навчанні дітей з особливими потребами в Україні та передовий міжнародний досвід. У навчально-методичному посібнику представлено ефективні технології навчання дітей в інклюзивному класі; методичні рекомендації щодо адаптації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб учнів в інклюзивних умовах закладу загальної середньої освіти; поради, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.
У виданні висвітлюються особливості психолого-педагогічного супроводу та корекційно-розвиткової роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями. Розкриваються актуальні питання організаційно-методичного забезпечення, реалізації інноваційних педагогічних технологій та надаються рекомендації щодо впровадження їх у практику.Репрезентуються авторські адаптивні технології навчання дітей з інтелектуальними порушеннями.
Працюємо з особливою дитиною у звичайній школі / Дмитренко К. А., Коновалова М. В., Семиволос О. П. – Київ : Основа, 2020. – 120 с.
Посібник містить докладний та зрозумілий виклад особливостей упровадження інклюзивної освіти в новій українській школі. Схарактеризовано методи й засоби навчання в інклюзивному класі, наведено ігри та вправи, покликані допомогти «особливому» учневі пристосуватися до навчання у «звичайній» школі, а також поради педагогам щодо поводження з дитиною, яка має особливі потреби через стан свого здоров’я.
Колупаєва,А. А. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. – Київ : Літера, 2019. – 112 с. – (Інклюзивне навчання).
Путівник для педагогів та батьків дітей з
особливими потребами містить: навчально-методичні матеріали, що висвітлюють
особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями
психофізичного розвитку (порушенням слуху, зору, церебральним паралічем);
методичні рекомендації щодо модифікації навчального середовища; методичні
прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних
умовах загальноосвітнього закладу; специфіку роботи з батьками таких школярів і
фахівцями; поради стосовно корисних ресурсів, що сприятимуть удосконаленню
інклюзивної практики
Сучасні засоби ІКТ (Інформаційно-комунікаційні технології) відкривають широкі перспективи для покращення якості та доступності освіти для осіб з особливими потребами. У посібнику представлено результати досліджень із питань ІКТ підтримки інклюзивного навчання на різних рівнях освіти. Ця колективна праця – одна з перших спроб системати-зувати досвід вітчизняних фахівців у цьому аспекті. Для студентів, аспірантів, докторантів, фахівців, чиє поле діяльності торкається проблем інклюзивного навчання, використання сучасних ІКТ в освіті.
Універсальний дизайн в освіті : посібник / під заг. ред. Софій Н. З. – Київ : Плеяди, 2015. – 76 с.
Посібник "Універсальний дизайн в освіті»"розкриває значення принципів універсального дизайну, пов’язуючи їх з ефективними навчальними стратегіями; наводить приклади використання концепції розумного пристосування та допоміжних технологій у роботі з різними дітьми, якімають додаткові потреби в навчанні. Посібник стане корисним ресурсом у роботі з дітьми з особливими потребами для педагогів, батьків, представників інших державних і громадських організацій.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.