"Пам'ятайте, що радість успіху – це могутня емоційна сила, від якої залежить бажання дитини бути хорошою. Турбуйтеся про те, щоб ця внутрішня сила дитини ніколи не вичерпувалась. Якщо її немає, не допоможуть ніякі педагогічні хитрощі".
(В. Сухомлинський)
1 вересня – День Знань в Україні – особливе для всіх свято! Перший дзвінок і початок нового навчального року - це свято учнів, вчителів, батьків, яке якимось неймовірним дивом об’єднує всі покоління. День Знань – чудове свято. Ми щиро вітаємо і бажаю, щоб цей навчальний рік подарував безліч можливостей проявити свої здібності і таланти, бажаємо твердих знань і високих успіхів, добрих товаришів і нескінченного ентузіазму, активної діяльності і міцного здоров’я. Зі святом! Нехай День Знань стане всім хорошим стартом на весь навчальний рік та пройде щасливо і результативно.
Шановні друзі! Пропонуємо вашій увазі одні з найкращих книг з розвитку педагогічної думки України.
Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / В. О. Сухомлинський. – Київ, 1988. – 304 с.
У книзі видатного українського педагога вміщено поради з питань організації, змісту, форм, методів і прийомів навчально-виховної роботи, самовиховання учнів, формування у них гуманістичних ідеалів. Широко висвітлено досвід навчально-виховної діяльності педагогів Павлиської середньої школи. Видання адресовано вчителям та вихователям загальноосвітніх навчальних закладів, студентам педагогічних вузів та широкому колу працівників освіти.
Видання містить опис ключових ідей, інструментів і ресурсів концепції "Безпечна і дружня до дитини школа" (БДДШ). Модель БДДШ базується на системі показників, за якими здійснюється оцінювання рівня безпеки і комфорту закладу освіти, визначення його сильних і слабких сторін, комплексне планування заходів з удосконалення. Масове впровадження концепції БДДШ сприятиме розбудові безпечного, дружнього до дитини та інклюзивного середовища, реалізації реформи "Нова українська школа" та програми діяльності Кабінету Міністрів України на 2020 -2025 роки.
Як виховати дитину творчою, ініціативною, комунікативною? Для чого потрібна (і чи потрібна) в початковій школі робота в малих групах? Яким має бути планування та оцінювання? Ґрунтовні відповіді на ці та багато інших запитань Ви знайдете в цій книжці
Збірник матеріалів присвячено використанню результатів наукового дослідження "Система комп’ютерного моделювання пізнавальних завдань для формування компетентностей учнів з природничо-математичних предметів", що виконувалося в Інституті інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Значну увагу приділено аспекту використання системи комп’ютерного моделювання в умовах дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти.
У роботі розглядаються теоретико-методологічні засади та практичний стан виховання громадянськості молодших школярів, уточнено сутність поняття "громадянськість молодшого школяра" як складного особистішого утворення динамічного характеру, у змісті якого цілісно поєднуються емоційні, інтелектуальні,ціннісні та практичні аспекти життєдіяльності, спрямованої на позитивне ставлення до держави, Батьківщини, інших людей та самого себе як громадянина держави; визначено змістовий аспект структурних компонентів громадянськості молодшого школяра як єдність когнітивного, аксіологічного та праксеологічного компонентів та визначено громадянський потенціал підручників гуманітарного циклу; розроблено критерії, показники, виявлено рівні сформованості громадянськості молодшого школяра; обгрунтовано та експериментально перевірено психолого-педагогічні умови, спрямовані на підвищення рівня громадянськості та розроблено педагогічну модель виховання громадянськості молодшого школяра; теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено зміст, форми і методи виховання громадянськості молодших школярів у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу; підтверджено єдність урочної і позакласної діяльності.
Як знайти рівновагу між турботою про безпеку дитини та гіперопікою, відмовитися від традиційних "виховних залякувань" і покарань за помилки? Як допомогти дитині відчути себе компетентною й розвинути в неї адекватну самооцінку? Як навчити її жити щасливим дитячим життям, а не "переживати" численні тривоги світу дорослих? Авторка розповість про небезпеки методик раннього розвитку, проблеми «безпроблемних» відмінників та про те, чому непосидючим шибайголовам так важливо щодня бачити прояви батьківської турботи.
У матеріалах висвітлені результати наукових досліджень з проблем впровадження інклюзії у сферу освіти. Зокрема, розкриті питання складових інклюзивного середовища закладу освіти; організації освітнього процесу в умовах пандемії для здобувачів освіти із особливими освітніми потребами; інклюзивної компетентності педагогів нового покоління; ресурсного аспекту системи інклюзивної освіти; методики організації навчання в умовах інклюзії; управління закладом освіти з інклюзивною формою навчання; інституційного аудиту та стратегування інклюзивного розвитку закладу освіти; медичного, психолого-педагогічного та корекційно-реабілітаційного супроводу здобувачів освіти; командної роботи з організації інклюзивного едукаційного процесу; універсального дизайну та інженерного забезпечення функціонування інклюзивного закладу освіти; взаємодії соціальних та державних інституцій у реалізації інклюзії в освітній сфері; нормативно-правових засад інклюзивного освітнього процесу; світового досвіду упровадження принципів інклюзії в освітню галузь.
У збірнику представлені матеріали щодо пілотування НУШ на Полтавщині, впровадження основних напрямків реформи: цікаве та емоційно комфортне навчання; практичні навички та компетенції замість абстрактних знань; атмосфера довіри, взаємопідтримки та взаємоповаги у школі; партнерство між учителями, дітьми та батьками, які є рівноправними учасниками освітнього процесу; спонукальний, а не каральний характер оцінювання; використання сучасних технологій у навчанні; зручне, цікаве освітнє середовище. Матеріали надані педагогами-практиками пілотних шкіл, ілюстровані фотографіями класів НУШ, навчальних занять, відгуками школярів та батьків. Матеріали збірника будуть корисними педагогам, що впроваджують НУШ в початковій школі та готуються до переходу на нові освітні практики в середній освіті.
Учителі початкової, середньої та старшої школи мають унікальну нагоду перейняти якнайкращий досвід навчання, розвитку критичного мислення, комунікативних і кооперативних навичок учнів. Висвітлюються загальнотехнологічні підходи до планування уроків із будь-якого предмета, система оцінювання навчальних досягнень учнів і самооцінки вчителів. Зразки сценаріїв уроків ґрунтуються на міжособистісному спілкуванні між учителем і учнями та розкривають використання таких підходів для досягнення цілісних дидактичних цілей. Книга є практичним посібником для всіх педагогічних фахівців, які мають на меті опрацювати та використовувати інноваційну технологію розвитку критичного мислення учнів середніх загальноосвітніх шкіл. Науково-методичний посібник містить ґрунтовні практичні матеріали із проблем запровадження стратегії методів і прийомів розвитку критичного мислення учнів під час викладання різних предметів у загальноосвітній школі. Буде цікавим педагогічним працівникам усіх категорій, які прагнуть до запровадження інноваційних технологій, методистам і викладачам інститутів післядипломної освіти та вищих педагогічних навчальних закладів, які цікавляться питаннями розвитку особистості учнів у навчанні.
У посібнику запропоновано конспекти нестандартних уроків у початкових класах із досвіду роботи вчителів Богданівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Підволочиського району Тернопільської області. Подано конспекти уроків 1-4 класів з різних дисциплін (природознавства, української мови, літературного читання, математики, основ здоров’я та ін.) та різних типів: урок-мандрівка, урок-звіт, урок-телепередача, інтегрований урок. Для вчителів початкових класів і студентів педагогічних спеціальностей.
Школа в умовах воєнного стану : добірка корисних
інтернет-ресурсів до Дня Знань [Електронний ресурс] / Національна академія педагогічних наук України, Державна науково-педагогічна бібліотека України
імені В. О. Сухомлинського ; уклад. Мелещенко Л. М. – Київ, 2022. – РЕЖИМ ДОСТУПУ, вільний (дата звернення 30.08.2022). – Назва з екрана.
У 2022/23 навчальному році пріоритетними напрямами освітньої діяльності є організація навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах воєнного стану та просвіта з питань безпеки учасників освітнього процесу. Фахівцями ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського НАПН України підготовлено добірку корисних інтернет-ресурсів до нового навчального року «Вчимося жити в безпеці». Інформація буде корисною для вчителів, бібліотекарів, батьків та учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.