"Найдорожчий скарб у кожного народу - його діти..."
(Софія Русова)
Етнопедагогіка – це галузь педагогіки, що включає в себе емпіричні педагогічні знання, навички, досвід певного етносу у вихованні підростаючого покоління. В етнопедагогіці загальнолюдські надбання трудового, етичного, естетичного виховання втілюються в системі виховання даного народу.
Шановні друзі! З огляду на актуальність теми, пропонуємо до вашої уваги віртуальну книжкову виставку "Етнопедагогіка в загальноосвітніх навчальних закладах".
Висвітлено сутність, зміст, завдання, історичні традиції та тенденції розвитку української народної педагогіки. Розглянуто народні методи та форми навчання, принципи виховання. Розкрито особливості сімейної обрядовості українців, провідні ідеї та традиції трудового та розумового виховання, погляди на красу та форми залучення дітей до прекрасного.
Кузь В. Г. Українська козацька педагогіка і духовність / В. Г. Кузь [та ін.] ; ред. Ю. Руденко. – Умань : [б.в.], 1995. – 116 с.
Книга присвячена ще зовсім не дослідженому дивовижному явищу в історії козацтва, Запорозької Січі – її педагогіці, духовності. В пору творення нової національної школи в Україні досвід державотворення, освіти, культури в козацькі часи стає особливо актуальним і цінним.
Лисенко Н. В. Етнопедагогіка дитинства : навч.-метод. посіб. / Н. В. Лисенко. – Киїі : Слово, 2011. – 718 с.
У навчальному посібнику представлено і обгрунтовано загальнонаукові та методичні основи викладання української етнопедагогіки та її вплив на удосконалення технології професійної підготовки фахівців дошкільного профілю.. Запропоновані теоретико-методологічні й методичні засади використання етнопедагогіки в полікультуртурному просторі підготовки вихователів ДНЗ для ХХІ сторіччя ґрунтуються на авторській програмі "Етнопедагогіка" і спрямовані на успішне розв'язання проблем національно-духовного самовизначення особистості в системі "педагог – дитина – батьки – соціум".
Маєвська Л. М. Етнопедагогіка : навч. посіб. / Л. М. Маєвська . – Київ : 2019. – 288 с.
Навчальний посібник підготовлений для студентів вищих навчальних закладів. Він містить навчальну і робочу програми курсу "Етнопедагогіка", виклад змісту лекцій, інструктивно-методичні матеріали щодо виконання різних видів самостійної та індивідуальної роботи у підготовці до практичних занять, творчі професійно-орієнтовані завдання, словник основних термінів і понять з етнопедагогіки.
Національне виховання в ДНЗ за педагогічними ідеями С. Русової / [Н. П. Красовська, О. В. Люкшина, О. М. Лифенко [та ін.] ; [упоряд. В. В. Семізорова]. – Київ : Редакції газет з дошкільної та початкової освіти, 2014. – 125, [2] с. : табл., іл. – (Б-ка "Шкільного світу"). – Авт. Зазначено на звороті тит. арк.
Національно-патріотичне виховання в українському дитячому садку (концепція Софії Русової та сьогодення) Саме Русова сформувала основні принципи системи національного дошкільного виховання – народність, індивідуалізація, демократизація, гуманізація. Ця система витримала випробування часом, є актуальною і сьогодні.
У виданні представлено матеріали учасників Всеукраїнської науково-практичної “Національно-патріотичне виховання дітей та молоді у сучасному освітньому просторі України на засадах етнопедагогіки”, науковців, працівників інститутів післядипломної педагогічної освіти, органів управління освітою, керівників загально- освітніх навчальних закладів, у яких висвітлено наукове бачення окресленої проблеми та шляхи її вирішення, досвід практичної роботи з актуальних проблем національно-патріотичного виховання дітей та молоді з урахуванням регіональних особливостей.
Руденко Ю. Д. Українська козацька педагогіка: витоки,
духовні цінності, сучасність : навч. посібник для студ. вищих навч.
закл. / Ю. Д. Руденко, О. Т. Губко ; Міжрегіональна академія управління
персоналом. – К. : МАУП, 2007. – 384 с.
Пропоноване видання присвячене недостатньо дослідженому самобутньому національному явищу – українській козацькій педагогіці. Розкриває духовні цінності, історико-педагогічні, науково-теоретичні, методологічні засади козацько-лицарського виховання. У виданні зроблено спробу обгрунтувати напрями, форми та методи виховання історичної пам'яті, української національної свідомості, глибокого патріотизму, шляхетності громадянина незалежної України. Висвітлено досвід роботи з проблем козацької педагогіки. |
Використовуючи широкий і різнобічний матеріал українського фольклору, етнографії, класичної художньої літератури, повсякденної масової практики сімейного виховання, автор розкриває сутність народної педагогіки, основні її досягнення, ідеали, функції, інтернаціональні взаємозв’язки, традиції і новаторство, роль і місце у вихованні молоді.
Автор висвітлив національну систему родинного виховання в Україні. Також представив українську фамілістику і дитинознавство, забезпечення оптимального рівня фізичного, духовно-морального і розумового розвитку дітей у сім'ї на основі етнопедагогічних традицій, відродження й утвердження духовності та самобутності родинно-побутової культури українського народу. У працях педагога перед читачами відкривається "новий світ" педагогічних знань, витоки яких – у народному світобаченні, в традиціях і звичаях українства. Вагомість і значущість цих праць у житті української школи буде далі зростати, бо в них – запорука національної освіти, національної системи виховання.
Тимофієнко Ю. В. Українська народна педагогіка і проблеми естетичного виховання шкільної молоді : навч. посібник / Ю .В. Тимофієнко, В. В. Кузьменко ; Херсон. держ. пед. ун-т. – Херсон, 2000. – 63 с.
Филипчук В. С. Народна педагогіка у вихованні дітей : навч. посібник. / Филипчук В.С., Шваб Н.О. ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. – Чернівці : Рута, 2002. – 43 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.